CENZURA ŠTAMPE 1992 Tamo gde ne pripadam

Posted on Updated on

CENZURASTAMPE-prednji

CENZURA ŠTAMPE

UKRALI SMO LEPU DISKUSIJU SA JEDNOG SAJTA ZA VAS!

Jedna od, po mom skromnom mišljenju, najperspektivnijih grupa tog tužnog i teškog vremena. Kaseta obiluje interesantnim pesmama braće Andrejek i ekipe, od kojih je “Sačeekaj dan” sigurno među najboljim baladama snimljenim na ovom prostoru (sa sve pratećim vokalom izvanredne, tada mlađahne Cece Slavković. Tu je i sjajna obrada legendarnih The Doors “Velik kao on” (“Hello, I Love You”), ali i sjajne, autorske, dvosmislena “Mamu-ti-jesmo” (…”babu-ni-jesmo”…) a la RHCP i hit “Moon Is Tonight”, koja bi možda u nekoj drugoj zemlji tada postala vrlo slušana. Na žalost, poput mnogih bendova tog vremena, i Cenzura štampe je otišla u istoriju posle samo jedne kasete, ali ima nas koji ih se još uvek sećaju!
Momci, ja sam nekada svirao u tom bendu. Ako hocete detalje, javite se. Ja u stvari na sva moguca vrata takodje nesto trazim… 90-91 godine smo snimili spot u SNP u Novom Sadu.
1990, nekako preko leta, u diskoteci kod nas u Odzacima, sretoh Randju (Randjelovic Dejan) i Kempesa (Igor Andrejek), koji su me onako stidljivo zamolili da dodjem da sviram kod njih u bend. Randju sam znao jos od 5-tog razreda osnovne. Kempesa nisam poznavao iako sam cuo da nesto sviruckaju zajedno.Ja sam u to vreme bio bez benda i rek’o ‘ajd’ da vidimo kakva je to grupa. Dogovorimo probu, ja dodjem tamo, a tamo bili Pop (bubanj – Aleksandar Popovic), Vlada Radosavljevic (Bas gitara), Randja (gitara) i Kempes (vokal). Poceli oni svirku a ja gledam. Inace, Randja i ja smo takoreci generacija, ja ‘72 a on ‘71 a svi ostali, par godina mladji, tako da nisam bas puno ocekivao od te njihove svirke. Bre i ja sam bio klinac, bila mi osamnaesta, a njima “tek nekih” 16…Ja sam vec imao nekog r’n’r iskustva ali oni nista… Kako rekoh, od njihove svirke nije bilo nekog selameta. Svirali su skidane stvari tipa “Bejbe-bejbe-du-d-lokomosxn”. Ja sam bio okoreli rocker tako da kad sam ustek’o gitaru, i pridruzio im se u svirci, bilo je jako primetljiva razlika u konacnom efektu. Oni su tehnicki bili jako slabi, pa sam mogao da se izivljavam do mile volje. Posle probe, Pop se zamalo nije upis’o od srece sto sam ja dosao u njihov bend. A Kempes je verovatno kod kuce pricao dozivljaje sa probe, pa je vec na sledecu probu doveo buraza Ivicu, i onda je to krenulo onim vec sada legendarnim putem.
Da, bend je iz Odžaka. Ono kao, Cenzura Stampe, bend iz Novog Sada, to je bilo vise kao marketinski potez, kako publika da te shvati ozbiljno ako kazes da si iz Odzaka… u to vreme smo tako razmisljali, ali nije ni taj Novi Sad bio daleko od istine, Šuki (Ivica Andrejek), Kempes i ja smo vecinu vremena ionako provodili u NS-u. Kempes i ja smo tamo isli u srednju skolu (razlicite), a Shuki je studirao pravo.
Elem, da se vratim prici:
Kad je Ivica dosao na probu, odmah je uzeo stvar u svoje ruke. Kad ovo kazem, mislim to bukvalno. Vladi je uzeo bas gitaru iz ruke i poceo da “vodi” probu. Meni je to samo imponovalo, jer kako rekoh u prosloj prici, momci su bili tehnicki jako slabi, pocetnici, a Shuki je bio muzicar. Odmah smo nasli zajednicku ree. Šuki je bio orientisan na alternativu a ja na hard rock, pa su ti prvi rifovi zvucali vrlo zanimljivo i obecavajuce. Iako je Suki na toj probi zeleo da izgleda samo kao savetnik, mislim da je svima bilo jasno, da sa Sukijevim idejama i muzickom potkovanoscu bend dobija novog clana.
Vec na narednoj probi je Suki izjavio, da ima nekoliko svojih pesmica koje je jos davno sastavio, neuklapaju se u njegovu trenutnu filozofiju, jer imaju komercijalnu notu, ali da bi voleo da ih prezentuje javnosti i da je Cenzura Stampe pravi bend da odsvira ove pesmice. I krenusmo da aranziramo te Sukijeve ideje. Teda je pocelo da se formira jezgro Cenzure. Vlada Radosavljevic je u vrlo kratkom roku izasao iz benda. Jadnik, bio je mlad i na bas-gitari pocetnik, tako da je “predao stafetu” Sukiju, koji je sada sam svirao, ono sto je zahtevao od Vlade, a Vlada to nije umeo… Randja je takodje ubrzo odustao, pa sam ja preuzeo kompletnu ulogu gitariste i imao sam sta da radim da popunim praznine koje je svirala druga, Randjina, gitara. Postali smo kvartet; Pop, Kempes, Suki i ja. Bilo je dobro tako. Pop je lupao bubnjeve, pocetnicki ali dobro. Brzo je ucio. Kempes je bio tvrdji orah. Zeleo je da bude frontmen po svaku cenu, ali svima je bilo jasno, da je GLAVA benda Ivica. Moram da kazem, iako su braca, Kempes je sve ono sto Shuki nije. Cesto je to pravilo trzavice medju svima nama, ali nekako smo umeli da se nosimo sa tim.
No, puno smo vezbali odsvirali pesmice na nekoliko gitarijada i resismo da udjemo u studio. Iako smo imali pesama za citav album, dogovorilili smo se da izaberemo cetiri najudarnije i snimimo ih studijski.
Band je postojao sve do 1997. uradio još dosta spotova snimaka i nastupa. prošla gomila ljudi. u to vreme zajedno sviramo i družimo se sa love huntersima. cenzura sredinom devedesetih upliva u neku evršau fazu. skoro sam navatao dosta spotova s nekih vhs-a. eak sam letos i imao plan da na dvadesetogodišnjicu banda napravimo svirku,al ostade na tome.lepo iskustvo. razne sudbine zadešiše mnoge elanove banda. inžinjeri, tonski snimatelji, producenti,ugostitelji,glumci,sudije,automehanieari,privatnici,emigranti,muzikanti…
cenzura stampe … tamo gde ne pripadam… I ja se secam ove grupe, i sve do ovog dana imam i kassettu. istina nisam puno svirao sa ovom grupom ali se jako vividno secam na snimak ove kassette ja sam svirao trubu

Cenzura štampe – Tamo gde ne pripadam (1992)

A1. Uvod
A2. Electric Chair
A3. Mamu-ti-jesmo
A4. Zivot ide dalje
A5. Svest
A6. Scaramouche
B1. Moon Is Tonight
B2. Velik kao on (Morrison)
B3. Tamo gde ne pripadam
B4. Sacekaj dan
B5. Ljuljaska

16 thoughts on “CENZURA ŠTAMPE 1992 Tamo gde ne pripadam

    Andro said:
    May 30, 2009 at 19:05

    Jedna od, po mom skromnom mišljenju, najperspektivnijih grupa tog tužnog i teškog vremena. Kaseta obiluje interesantnim pesmama braće Andrejek i ekipe, od kojih je “Sačekaj dan” sigurno među najboljim baladama snimljenim na ovom prostoru (sa sve pratećim vokalom izvanredne, tada mlađahne Cece Slavković). Tu je i sjajna obrada legendarnih The Doors “Velik kao on” (“Hello, I Love You”), ali i sjajne, autorske, dvosmislena “Mamu-Ti-Jesmo” (…”babu-ni-jesmo”…) a la RHCP i hit “Moon Is Tonight”, koja bi možda u nekoj drugoj zemlji tada postala vrlo slušana. Na žalost, poput mnogih bendova tog vremena, i Cenzura štampe je otišla u istoriju posle samo jedne kasete, ali ima nas koji ih se još uvek sećaju!

    aktivista responded:
    May 31, 2009 at 21:33

    Vrlo vrlo vrlo lep komentar. Znaš li još neke detalje o toj grupi?

    Andro said:
    June 1, 2009 at 13:47

    Znam.

    aktivista responded:
    June 1, 2009 at 15:02

    Pa mogao bi to da nam ispričaš zar ne? Postaviću to odmah na post da bude čitljivo i ostalima.

    Bocko said:
    September 16, 2009 at 12:22

    Momci, ja sam nekada svirao u tom bendu. Ako hocete detalje, javite se. Ja u stvari na sva moguca vrata takodje nesto trazim… 90-91 godine smo snimili spot u SNP u Novom SAdu. Niko ga nema… Ja sam ga mao na video-kazeti donedavno, ali greskom, nepaznjom, budalastinom, sam ga zauvek izbrisao-presnimio nekom budalastinom… Ako nesto znate, ko MOOOOOOOOZDA ima ovaj spot, javite.

    Bocko

    aktivista responded:
    September 16, 2009 at 21:26

    Jaoj crni Bocko što obrisa taj spot? Imaš li još nekakvih snimaka da postavimo ovde? Ispičaj nam malo biografiju benda ovde da postavimo uz post.

    Bocko said:
    September 17, 2009 at 08:37

    1990, nekako preko leta, u diskoteci kod nas u Odzacima, sretoh Randju (Randjelovic Dejan) i Kempesa (Igor Andrejek), koji su me onako stidljivo zamolili da dodjem da sviram kod njih u bend. Randju sam znao jos od 5-tog razreda osnovne. Kempesa nisam poznavao iako sam cuo da nesto sviruckaju zajedno.
    Ja sam u to vreme bio bez benda i rek’o ‘ajd’ da vidimo kakva je to grupa. Dogovorimo probu, ja dodjem tamo, a tamo bili Pop (bubanj – Aleksandar Popovic), Vlada Radosavljevic (Bas gitara), Randja (gitara) i Kempes (vokal). Poceli oni svirku a ja gledam. Inace, Randja i ja smo takoreci generacija, ja ’72 a on ’71 a svi ostali, par godina mladji, tako da nisam bas puno ocekivao od te njihove svirke. Bre i ja sam bio klinac, bila mi osamnaesta, a njima “tek nekih” 16…
    Ja sam vec imao nekog r’n’r iskustva ali oni nista… Kako rekoh, od njihove svirke nije bilo nekog selameta. Svirali su skidane stvari tipa “Bejbe-bejbe-du-d-lokomosxn”. Ja sam bio okoreli rocker tako da kad sam ustek’o gitaru, i pridruzio im se u svirci, bilo je jako primetljiva razlika u konacnom efektu. Oni su tehnicki bili jako slabi, pa sam mogao da se izivljavam do mile volje. Posle probe, Pop se zamalo nije upis’o od srece sto sam ja dosao u njihov bend. A Kempes je verovatno kod kuce pricao dozivljaje sa probe, pa je vec na sledecu probu doveo buraza Ivicu, i onda je to krenulo onim vec sada legendarnim putem. Ali detalji o tome uskoro. Sad moram da prekinem, imam gomilu obaveza.

    aktivista responded:
    September 17, 2009 at 15:02

    Lepa priča o nastajanju jednog benda. Znači bend je iz ODžaka?

    HVALA na ovako lepom članku.

    Bocko said:
    September 21, 2009 at 05:38

    Da, bend je iz Odžaka. Ono kao, Cenzura Stampe, bend iz Novog Sada, to je bilo vise kao marketinski potez, kako publika da te shvati ozbiljno ako kazes da si iz Odzaka… u to vreme smo tako razmisljali, ali nije ni taj Novi Sad bio daleko od istine, Šuki (Ivica Andrejek), Kempes i ja smo vecinu vremena ionako provodili u NS-u. Kempes i ja smo tamo isli u srednju skolu (razlicite), a Shuki je studirao pravo.
    Elem, da se vratim prici:
    Kad je Ivica dosao na probu, odmah je uzeo stvar u svoje ruke. Kad ovo kazem, mislim to bukvalno. Vladi je uzeo bas gitaru iz ruke i poceo da “vodi” probu. Meni je to samo imponovalo, jer kako rekoh u prosloj prici, momci su bili tehnicki jako slabi, pocetnici, a Shuki je bio muzicar. Odmah smo nasli zajednicku reč. Šuki je bio orientisan na alternativu a ja na hard rock, pa su ti prvi rifovi zvucali vrlo zanimljivo i obecavajuce. Iako je Suki na toj probi zeleo da izgleda samo kao savetnik, mislim da je svima bilo jasno, da sa Sukijevim idejama i muzickom potkovanoscu bend dobija novog clana.
    Vec na narednoj probi je Suki izjavio, da ima nekoliko svojih pesmica koje je jos davno sastavio, neuklapaju se u njegovu trenutnu filozofiju, jer imaju komercijalnu notu, ali da bi voleo da ih prezentuje javnosti i da je Cenzura Stampe pravi bend da odsvira ove pesmice. I krenusmo da aranziramo te Sukijeve ideje. Teda je pocelo da se formira jezgro Cenzure. Vlada Radosavljevic je u vrlo kratkom roku izasao iz benda. Jadnik, bio je mlad i na bas-gitari pocetnik, tako da je “predao stafetu” Sukiju, koji je sada sam svirao, ono sto je zahtevao od Vlade, a Vlada to nije umeo… Randja je takodje ubrzo odustao, pa sam ja preuzeo kompletnu ulogu gitariste i imao sam sta da radim da popunim praznine koje je svirala druga, Randjina, gitara. Postali smo kvartet; Pop, Kempes, Suki i ja. Bilo je dobro tako. Pop je lupao bubnjeve, pocetnicki ali dobro. Brzo je ucio. Kempes je bio tvrdji orah. Zeleo je da bude frontmen po svaku cenu, ali svima je bilo jasno, da je GLAVA benda Ivica. Moram da kazem, iako su braca, Kempes je sve ono sto Shuki nije. Cesto je to pravilo trzavice medju svima nama, ali nekako smo umeli da se nosimo sa tim.
    No, puno smo vezbali odsvirali pesmice na nekoliko gitarijada i resismo da udjemo u studio. Iako smo imali pesama za citav album, dogovorilili smo se da izaberemo cetiri najudarnije i snimimo ih studijski.
    E a nastavak sledi, opet moram da prekinem. Pozdrav!

    aktivista responded:
    September 21, 2009 at 12:32

    Čoveče volim ovako lepe priče o grupama i od danas ću otvoriti biografske strane o grupama. Prva će biti CENZURA ŠTAMPE. Tamo ću preneti celu ovu tvoju lepu priču o jednoj jako finoj grupi. HAVALAAAAAAAAAA!

    kempes said:
    November 6, 2009 at 17:31

    naravno da imam spot sa sve bockom u nitnama i kaubojkama.

    kempes said:
    November 6, 2009 at 17:48

    band je postojao sve do 1997. uradio još dosta spotova snimaka i nastupa. prošla gomila ljudi. u to vreme zajedno sviramo i družimo se sa love huntersima. cenzura sredinom devedesetih upliva u neku čvršću fazu. skoro sam navatao dosta spotova s nekih vhs-a. čak sam letos i imao plan da na dvadesetogodišnjicu banda napravimo svirku,al ostade na tome.lepo iskustvo. razne sudbine zadešiše mnoge članove banda. inžinjeri, tonski snimatelji, producenti,ugostitelji,glumci,sudije,automehaničari,privatnici,emigranti,muzikanti…

    Robert said:
    December 31, 2009 at 12:54

    cenzura stampe … tamo gde ne pripadam… I ja se secam ove grupe, i sve do ovog dana imam i kassettu. istina nisam puno svirao sa ovom grupom ali se jako vividno secam na snimak ove kassette ja sam svirao trubu i jako mi je drago da sam nasao ovaj blog.. to su bila vremana… ali zivot ide dalje… sve naljbolje!

    aktivista responded:
    December 31, 2009 at 15:19

    HVALA ZA OVAJ LEP KOMENTAR I PODSEĆANJENA JEDNO LEPO DOBA.

    Amer said:
    June 7, 2010 at 18:43

    Amer said:
    June 7, 2010 at 18:46

Leave a Reply

